Instalace Office na sdílený terminálový server se provádí pomocí Office Deployment Tool (ODT).
Ten je nejprve potřeba stáhout ze stránek Microsoftu.
Tool necháme rozbalit například do složky C:\ODT. Najdeme zde 2 soubory - setup.exe a vzorovou konfiguraci configuration.xml.
Pro instalaci na terminálový server je potřeba přidat direktivu SharedComputerLicensing.
Náš konfigurační soubor tak může vypadat následovně:
<Configuration>
<Add OfficeClientEdition="64" SourcePath="C:\ODT" Channel="Monthly">
<Product ID="O365ProPlusRetail">
<Language ID="cs-cz" />
</Product>
</Add>
<Updates Enabled="TRUE" Channel="Current" />
<Display Level="Full" AcceptEULA="TRUE" />
<Logging Path="%temp%" />
<Property Name="SharedComputerLicensing" Value="1" />
</Configuration>
Více k jednotlivým volbám naleznete v dokumentaci.
Instalace se ze 2 kroků v příkazové řádce.
setup.exe /download configuration.xml
setup.exe /configure configuration.xml
Po této proceduře jsou MS Office nainstalovány a uživatelé je mohou využívat po přihlášení ke svému účtu Office 365 s přiřazenou licencí na kancelářský balík.